Dalyvių projektai
Palangos pradinė mokykla. 2-4 klasių integruotas projektas
Projektas: “Žalia mokykla, žalias miestas”
Vieta: Virbališkės takas 4, Palanga
Projektą įgyvendino: Palangos pradinė mokykla. 2-4 klasių mokiniai
Projekto aprašymas:
Tikslas – ugdyti mokinių ekologinį sąmoningumą mokantis netradicinėse edukacinėse aplinkose, naudojant technologijas ir taikant inovatyvius mokymo metodus.
Uždaviniai:
1. Įgyti aplinkos apsaugos ir ekologijos žinių naudojant IKT, dirbant grupėse, bendradarbiaujant mokykloje ir už jos ribų.
2. Mokytis rinkti ir sisteminti medžiagą, diskutuoti, kelti problemą, daryti išvadas aplinkos apsaugos tema.
3. Formuoti atsakingą ir rūpestingą mokinių požiūrį į švarią aplinką (miestą, mokyklą, gamtą) atliekant kūrybinius darbus, organizuojant akcijas, išvykas ir kitas integruotas veiklas.
4. Į projekto veiklas įtraukti kuo daugiau mokyklos bendruomenės narių.
Nauda/Rezultatas:
1. Buvo švarinama, gražinima aplinka, pagerintos darbo sąlygos mokykloje: akcija “Popierius”, akcija “Darom”, skirta pasaulinei Žemės dienai paminėti), akcija “Pasodink po našlaitę”.
2. Mokiniai bendradarbiavo su kitų mokyklų ugdytiniais, projekto metu vyko praktinis užsiėmimas “Mokomės rūšiuoti”, gamino darbelius iš antrinių žaliavų (su Palangos Vl. Jurgučio pagrindine mokykla, Palangos lopšeliu darželiu “Gintarėlis”).
3. Vyko integruotos anglų k., matematikos, technologijų, pasaulio pažinimo pamokos.
4. Mokiniai patobulino mokėjimo mokytis, bendravimo ir bendradarbiavimo, IKT kompetencijas.
5. Mokymas(is) vyko netradicinėse edukacinėse aplinkose, buvo taikomi aktyvūs, šiuolaikiniai mokymo metodai.
6. Į projekto veiklas buvo įtraukta visa mokyklos bendruomenė.
Projektas: “Vandens paslaptys”
Vieta: Liepų g. 11, Molėtai
Projektą įgyvendino: Molėtų vaikų lopšelis-darželis “Saulutės”. 5-6 metų auklėtiniai
Projekto aprašymas:
Tikslas – palaikyti ir skatinti natūralų vaikų domėjimąsi vandeniu.
Uždaviniai:
1. Supažindinti bei domėtis grožine literatūra, tautosaka, eilėraščiais, patarlėmis, dainomis apie vandenį, vandens telkinius.
2. Plėsti vaikų patyrimą apie vandenį, sudarant galimybes stebėti, tyrinėti, atlikti bandymus, pažinti vandenį, dalintis patirtimi.
3. Sudaryti sąlygas pažinti vandens savybes jutimo organais, atskleisti vandens tausojimo svarbą.
4. Diskusijos, pokalbiai apie vandenį ir jo naudą. Edukacinių, mokomųjų filmukų peržiūra, aptarimas.
5. Dailės raiškos priemonėmis atskleisti vandens savybes, jo reikšmę gamtai, žmogui, jo gyvybingumą ir jėgą
Nauda/Rezultatas:
Šiuo projektu vaikai išmoko kitaip pažvelgti į vandens naudojimą bei jo realizavimą, buvo supažindinti su vandens savybėmis, jo nauda. Projekto pagalba vaikai sužinojo kaip tausoti vandenį, kokią naudą jis teikia žmogaus, gyvūnų, augalų gyvenime. Įgijo patirties kaip saugiai elgtis prie vandens telkinių, neteršti vandens. Taip pat vaikai mokėsi stebėti, tyrinėti vandenį, atliko įvairiausius bandymus bei tyrinėjimus susijusius su vandeniu, sniegu. Vaikai plėtė savo komunikacinę kompetenciją įvairiais literatūriniais kūriniais, eilėraščiais, patarlėmis, dainomis apie vandenį. Atliekant įvairias užduotis vaikai pajuto pažinimo džiaugsmą, labiau pažino vandens „paslaptis“.
Projektas: Eko-laboratorija „Galvok žaliai“
Vieta: Dariaus ir Girėno g. 25, Tirkšlių mstl., Mažeikių rajonas
Projektą įgyvendino: Mažeikių r. Tirkšlių darželis ,,Giliukas“. Priešmokyklinio ugdymo grupė „Pelėdžiukai“ , 6-7 metų vaikai
Projekto aprašymas:
Tikslas – plėtojant įkurtos mini eko-laboratorijos veiklą, ugdyti vaikų ekologinę pasaulėžiūrą bei stiprinti pažintinę vaikų kompetenciją.
Darželis yra aktyvus visuotinio gamtosaugos proceso dalyvis: dalyvauja GMP veikloje, gamtosauginiuose projektuose, renka ir rūšiuoja elektronines buitines atliekas. Pasinaudojus Mažeikių raj. Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšomis, ugdomojoje aplinkoje buvo įkurta mini eko-laboratorija. Įsigijus reikiamų priemonių, vaikai dalyvauja tiriamoje ir eksperimentinėje veikloje.
Projektas: Prevenciniai plakatai
Vieta: Miškininkų g. 2, Vaišvydava, Kauno r.
Projektą įgyvendino: Kauno marių regioninio parko direkcija
Projekto aprašymas:
Tikslas: atkreipti dėmesį į aplinkos taršą.
Nauda: greta baudžiamųjų priemonių egzistuoja prevenciniai metodai, kurie prisideda prie visuomenės sąmonės formavimo. Humoras mums atrodo priimtiniausia forma, tai į kovą su šiukšlinimu bandome pasitelkti visas įmanomas priemones: lietuvių liaudies užkalbėjimus, asmenybės testus bei Kauno marių undinėlę. Taip pat mums padeda draustiniuose paliktos piktų bebrų žinutės ir net reindžeris Chuck‘as Noriss‘as. Tikslas pateisina priemones: gal šmaikščios plakatų žinutės pasieks šiukšlintojų sąmonę. O tuos, kurie taip nedaro – privers nusišypsoti ir prisijungti prie mūsų bičiulių rato. Be to, mūsų siekis ne tik išmokyti lankytojus nešiukšlinti, bet ir paaiškinti, jog gamtoje neturi būti šiukšliadėžių, dažnai šis faktas glumina net pačius kultūringiausius lankytojus. Išsinešti, ką atsinešei – filosofija, kuria vadovaujamės ir norime, kad ji taptų kasdienybe kiekvienam.
Tęstinumas: Plakatai kabinami žmonių lankomose parko vietose, pažintiniuose takuose, draustiniuose, jais dalinamės su kitų saugomų teritorijų kolegomis, įstaigomis, piliečiais. Plakatų kolekcija nuolat pildoma, susidėvėję ar suniokoti plakatai reguliariai keičiami. Puoselėjame idėją ateityje sukurti prevencinius plakatus ir video klipą su krepšinio komandos atstovais, panaudojant šūkį „Mesk į krepšį – ne ant žemės“.
Projektas: Kauno marių pakrančių švarinimo akcija „Išgelbėk undinėlę“
Vieta: Miškininkų g. 2, Vaišvydava, Kauno r.
Projektą įgyvendino: Kauno marių regioninio parko direkcija: 3 organizatorių atstovai, 8 savanoriai lietuviai, 2 savanoriai užsieniečiai ir pakeliui sutikti žvejai bei žvejės
Projekto aprašymas:
Tikslas: atkreipti dėmesį į Kauno marių pakrančių taršą.
Nauda: keliaudami pakrante bendravome su sutiktais žvejais ir draugiškai kvietėme juos prisijungti prie „undinėlės gelbėjimo“ misijos, kartu pakartojome žvejybos taisykles bei žvejo etikos kodeksą. Dar kartą priminėme, kad šiukšlės ne tik estetinė tarša. Jos išskiria į aplinką toksines medžiagas, atliekomis gali apsinuodyti gyvūnai (net ir žuvis, kuri galiausiai patenka ant mūsų pietų stalo), o išmesti buteliai dažnai tampa mirtinais spąstais naudingiems vabalams ir kitiems gyviems padarams. Žmogui taip pat – juk braidydami pakrante rizikuojame užlipti ant šukės ir susižeisti. Galų gale, gi ir karšis ant šiukšlės nekimba. Šią mintį, jau tapusią neatsiejamu Kauno marių regioninio parko šūkiu, „įsegėme“ žvejams į atlapus – specialiai akcijai pagaminome ženkliukus (2012 dalijome laikraštį „Undinėlės žinios“), kuriuos, kaip ordinus, už pavyzdingą žvejybą dovanojome sutiktiems žvejams. Akcija yra prevencinė taršos problematikos sprendimo forma.
Tęstinumas: akcija įgyvendinama jau antrą kartą ir bus organizuojama kasmet, nes šiukšlinimo problema pakrantėse yra itin aktuali. Kol kas akcija įgyvendinama be papildomo finansavimo (direkcijos lėšomis nuperkami šiukšlių maišai, parūpinamas transportas), dalyvių iniciatyva ir savanoriška veikla, tačiau ateityje, radus daugiau finansinių galimybių, idėją būtų galima dar labiau išplėtoti, nes Kauno marios itin didelės, o vienai undinėlei susitvarkyti sunkoka.
Projektas: “Saugokime dideles ir mažas rudens gamtos paslaptis”
Vieta: Liepų g. 11, Molėtai
Projektą įgyvendino: Molėtų “Saulutės” vaikų lopšelis-darželis
Projekto aprašymas:
Projekto tikslas – mokyti vaikus suprasti gamtą, suteikti kuo daugiau žinių apie aplinką, puoselėti vaiko psichines bei fizines galias, globojant gamtą ir ugdant meilę jai. Ekologinė tema yra labai svarbi mūsų dienomis, todėl su vaikais kalbėtis apie tai yra labai svarbu ir reikalinga. Žinios ir įgūdžiai kuriuos vaikai gaus vykdomo projekto metu, manome, taps geru pagrindu bei papildymu atsirandantiems ir jau turimiems vaikų įgūdžiams.
Projektas: Ekologinė iniciatyva “Žaliasis kelias – keiskimės”
Vieta: Jūratės 13, Palanga
Projektą įgyvendino: Palangos senoji gimnazija
Projekto aprašymas:
Iniciatyvos tikslas: Įvairia visuomenei naudinga aktyvia gamtosaugine veikla sudaryti sąlygas mokyklos bendruomenei keistis: keisti įpročius, nuostatas ir veiksmus ir prisidėti prie vieno iš pagrindinių darnaus vystymosi siekių – saugoti aplinką bei siekti dabartinės gerovės, kartu išsaugant esamą padėtį ateities kartoms.
Iniciatyvos svetainė
Iniciatyvai skirtas reklaminis filmas
Iniciatyvos lyderiai
Iniciatyvos partneriai
Projektas: “Ką kalba vanduo”
Vieta: Naftininkų g. 66, Mažeikiai
Projektą įgyvendino: Mažeikių lopšelis-darželis “Pasaka”
Projekto aprašymas:
Tikslas: Siekti, kad vaikai ir bendruomenės nariai įgytų daugiau žinių apie vandenį, jo svarbą žmogui ir supančiai aplinkai; ugdyti elementarius aplinkosauginius įgūdžius.
Projekto uždaviniai:
- Supažindinti vaikus ir įstaigos bendruomenę su vandens savybėmis, vandens išteklių panaudojimu žmogaus gyvenime ir gamtoje, vandens taršos prevencija.
- Pratinti gyventi ekologiškai švarioje aplinkoje, taupant ir saugant vandenį.
- Tyrinėti vandens savybes įvairiais pojūčiais, atliekant įvairius bandymus.
- Skleisti informaciją rengiamuose lankstinukuose, skrajutėse, stenduose.
- Įtraukti į projektinę veiklą ne tik mūsų įstaigos bendruomenę, bet ir darželio socialinius partnerius bei Mažeikių miesto gyventojus, vykdant projektinės veiklos sklaidą per spaudą, tėvų susirinkimus, įstaigos pristatymus.
Veiklos kryptys:
- Atlikti gamtosauginį auditą ,,Vandens taupymas ir tarša“. Duomenų analizė ir išvados.
- Užduočių, idėjų rengimas įvairaus amžiaus vaikams.
- Bandymai ir tyrinėjimai su vandeniu.
- Lankstinuko ,,10 būdų, kaip išsaugoti švarų geriamąjį vandenį“ kūrimas ir platinimas.
- Įspėjamųjų ženklų apie vandens taupymą gaminimas, platinimas.
- Akcija ,,Švarios Ventos pakrantės“.
- Animacini filmo ,,Tekėk, upeliuk“ demonstravimas.
- Stendas ,,Vanduo mūsų gyvenime“ (vaikų kūryba).
- Kūrybinis darbas su socialiniais partneriais ,,Ventos upė vaikų piešiniuose“.
- Informacijos ieškojimas enciklopedijose ir kituose šaltiniuose.
- Medžiagos sisteminimas, gerosios patirties apibendrinimas, sklaida.
- Informuoti visuomenę apie įstaigoje vykdomą projektą.
- Vandenį taupančių aeratorių įsigijimas.
Rezultatai:
- Vaikai ir bendruomenės nariai įgijo žinių apie vandens svarbą žmogui, aplinkai, suprato, kad kiekvienas žmogus gali prisidėti mažinant vandens taršą.
- Paruošėme lankstinukus ,,10 būdų, kaip išsaugoti švarų geriamąjį vandenį“.
- Pagaminome įspėjamuosius ženklus apie vandens taupymą.
- Lankstinukus ir įspėjamuosius ženklus išplatinome įstaigoje, dovanojome šeimos nariams, draugams, kaimynams.
- Vaikai su pedagogais apsilankė UAB ,,Mažeikių vandenys“, sužinojo kaip vanduo gaunamas, išvalomas, ir kaip jis pasiekia mūsų namus.
- Organizavome akciją ,,Švarios Ventos pakrantės“.
- Paruošėme stendą ,,Vanduo mūsų gyvenime“.
- Įsigijome vandenį taupančius aeratoriųs.
Projektas: Aplinkos tvarkymas, šiukšlyno panaikinimas
Vieta: Susivienijimo g. 3, Pakruojo kaimas
Projektą įgyvendino: Pakruojo kaimo bendruomenė
Projekto aprašymas:
Projektas pradėtas įgyvendinti 2014 metų pavasarį. Nuspręsta panaikinti Pakruojo kaime nebenaudojamos ir niekam nebe priklausančios dujų kolonėlės apleistus rezervuarus, kurie kelia pavojų mūsų vaikams. Buvo panaikintas didžiausias šiukšlynas ir sąvartynas. Suorganizavus keletą talkų, savo lėšomis – išsivalėme šią vietą.
Pagrindinis mūsų projekto tikslas – iškelti nebenaudojamus dujų kolonėlės rezervuarus ir vietoj jų įrengti gėlynus.
Nauda – švarūs ir saugūs daugiabučių namų kiemai.
Tęstinumas – prižiūrimi gėlynai ir toliau įrenginėjamos vaikų žaidimų aikštelės.
Visada ir visiems malonu gyventi švarioje ir saugioje aplinkoje.
Projektas: Aplinkosaugos švietimo ir ugdymo projektas “Gamtos knygos puslapius atvertus”
Vieta: Pirties g. 8, Šiauliai
Projektą įgyvendino: Šiaulių lopšelis – darželis “Bangelė”
Projekto aprašymas:
Projekto tikslas: plėsti ir gilinti vaikų žinias apie gamtą, suteikiant praktinės veiklos įgūdžių artimiausiai aplinkai pažinti ir gražinti bendradarbiaujant su ugdytinio šeima ir socialiniais partneriais. Turėdami nemažą sukauptą ekologinio ugdymo patirtį, galime teigti, kad motyvuotas ekologinis ugdymas nuo mažens stiprina būsimosios kartos ekologinę kompetenciją. Siekdami vaikams skiepyti atsakomybės jausmą aplinkoje esantiems negyvosios gamtos komponentams bei skatinti auginant augalus įgyti praktinių įgūdžių, turiningai praleisti laisvalaikį lopšelio – darželio „Bangelė“ lauko aplinkoje 2014 m. įkūrėme edukacines erdves: „Žolynų paslaptis atskleisim“ – vaistažolyną, kuriame vaikai sėjo, sodino, prižiūrėjo, rinko vaistažoles (mėtas, melisas, čiobrelius, ramunėles ir kita.) bei „Daržą dėžėse“ (augino mėgiamas daržoves: žirnius, pupas, morkas, agurkus, cukinijas, moliūgus ir kita). Siekdami parodyti aplinkosaugines problemas bei atkreipdami dėmesį į jų aktualumą, bendruomenę ir socialinius partnerius įtraukėme į renginius skirtus Žemės dienai paminėti. Organizuota: šventė „Pavasaris sugrįžta į Žemę“, paroda „Žemės prašymas“, akcija „Pakeisk seną paukščio inkilą nauju“, viktorina „Sveiki sugrįžę paukšteliai”, edukacinė veikla „Gandriukų mokyklėlė“, išdykėlio diena „Sugauk vėją“.
Organizuodami aplinkos švarinimo, grąžinimo akcijas siekėme vaikams parodyti, kad tik švarioje, saugioje aplinkoje galime jaustis laimingi.
Gelgaudiškio pagrindinė mokykla
Projektas: Aplinkosauginio pilietiškumo ugdymas
Vieta: Mokyklos g. 1, Gelgaudiškis, 71427 Šakių r.
Projektą įgyvendino: Gelgaudiškio pagrindinė mokykla, 4 klasė
Projekto aprašymas:
Projekto tikslas:
Jau nuo pirmos klasės (2011 m.) aktyviai dalyvaujame įvairiuose seminaruose, renginiuose apie antrines žaliavas, jų rūšiavimą ir tvarkymą. Dalyvaujame rudeninėje bei pavasarinėje talkose. Rūšiavimas mums jau tapo ne mada, o kasdienybe ir įpročiu. Mūsų tikslas – užaugti atsakingais, pilietiškais savo žemės vaikais, puoselėti aplinką ,saugoti ir mylėti gamtą.
Visa klasė renka antrines žaliavas, kad suteiktų joms antrą gyvenimą. Iš senų, nereikalingų laikraščių gaminom dėžes naujiems žurnalams susidėti, iš plastikinių butelių padarėm puokštę-tegul gėlės, o ne šiukšlės puošia mūsų žemę ir dar daug kitų darbelių. Paaugę ir ” ištobulėję”, dėmesį atkreipėm į plastikinius butelių kamštelius. Juos renka visa klasė. Į šį darbą įtraukiam ir šeimos narius. Pirmas mūsų darbelis, kuriuo didžiuojamės -”Spalvingas skėtis”. Jis padarytas tik iš plastiko, jokių papildomų medžiagų. Kamšteliai sujungti lituoklio pagalba.
,,Plastikui antrą gyvenimą suteikėm,
Virto jis skėčiu, pražydo spalvinga gėle…. ‘‘
Mes pasižadėjom, kad Žemėje paliksim gerus savo darbus, bet ne šiukšles.
Projektas: „Žalioji stotelė“
Vieta: Ežero 6a, LT-77141, Šiauliai
Projektą įgyvendino: Šiaulių lopšelis-darželis “Žibutė” (1,5-6 metų vaikai)
Projekto aprašymas:
Projekto tikslas:
Ugdyti aplinkosaugos svarbą suvokiančią įstaigos bendruomenę, prisidedančią prie Šiaulių miesto aplinkos kokybės gerinimo.
Uždaviniai:
- įrengti lopšelio-darželio teritorijoje dviračių, vežimėlių laikymo aikštelę-pavėsinę “Žalioji stotelė”;
- suteikti ugdytinių tėvams galimybę į darželį atvykti dviračiais, vežimėliais atvežti vaikus, saugiai juos paliekant “stotelėje”;
- dalyvauti Šiaulių miesto ikimokyklinių įstaigų dviratukų šventėje;
- dalyvauti Šiaulių miesto savivaldybės organizuojamoje miesto akcijoje “ Už žydintį ir švarų saulės miestą”;
- sukurti naujas edukacines erdves-zonas įstaigos kieme;
- siekti glaudaus bendradarbiavimo su projekto partneriais organizuojant atviras veiklas (akcijas, parodas, varžybas, šventes, talkas ir kt.), pasidalijant gerąja darbo patirtimi.
Rezultatai
Lopšelis-darželis nuolat dalyvauja aplinkosauginiuose projektuose. Kieme įrengtos daugiafunkcinės aikštelės:
- “Žalioji stotelė”, kurioje darbuotojai, ugdytinių tėvai, vaikai laiko dviračius, vežimėlius, paspirtukus, ugdytiniai kartu su pedagogais rengia kūrybinių darbų parodas mikrorajono bendruomenei.
- „Miško aikštelėje“ vyksta vaikų gimtadieniai, rytmečiai, švenčiamos kalendorinės šventės, gamtos tyrinėjimas, muzikinės valandėlės ir kt.
2014 m. vasarą lopšelis-darželis dalyvavo Šiaulių miesto savivaldybės ir Daugiabučių namų bendrijų asociacijos organizuojamoje akcijoje „Už žydintį ir švarų Saulės miestą“ ir laimėjo III vietą.
Vykdomi partnerystės tinklo plėtros projektai, prisidedant prie bendro miesto aplinkos kokybės gerinimo, puoselėjant įstaigų aplinką, plėtojant ekologines vertybes.
Raseinių rajono savanorių tarnyba, Raseinių krašto naujienų portalas www.manoRaseiniai.lt
Projektas: Ekologinės iniciatyvos konkursas „Eko?! Logiška!“
Vieta: www.manoRaseiniai.lt
Projektą įgyvendino: Raseinių rajono savanorių tarnyba, Raseinių krašto naujienų portalas www.manoRaseiniai.lt
Projekto aprašymas:
Projekto tikslas:
Raginti Raseinių rajono ugdymo įstaigų bendruomenes ne tik teoriškai domėtis gamta, aplinkosauga, ekologija, bet ir skatinti konkrečiais veiksmais prisidėti prie ekologinės pusiausvyros palaikymo bei išsaugojimo, lavinti tam reikalingus įgūdžius, pasidalinti geraisiais pavyzdžiais. Ugdymo įstaigų komandos kviečiamos savarankiškai organizuoti ir vykdyti akciją, projektą, meninę programą ar bet kurios kitos laisvos formos iniciatyvą, skirtą atkreipti ugdymo įstaigos bendruomenės ir visuomenės dėmesį į aplinkosaugos, ekologijos problemas bei nurodyti konkrečius veiksmus joms spręsti, demonstruoti tai savo pavyzdžiu.
Rokiškio r. Kavoliškio mokykla-darželis
Projektas: „Rūšiuoti, tai galvoti apie ateities kartas“
Vieta: Sodo g. 1, Kavoliškio k. Rokiškio r.
Projektą įgyvendino: Rokiškio r. Kavoliškio mokykla-darželis
Projekto aprašymas:
Projekto tikslas:
Sukurtais filmukais, bei kompiuteriniais žaidimais, skatinti Kavoliškio bendruomenę rūšiuoti šiukšles atsakingai.
Kai iniciatyvos prasideda nuo pačių mažiausiųjų, tikimasi ir suaugusiųjų aktyvumo. Sukurtais filmukais paskatinti ne tik rūšiuoti šiukšles, bet parodyti kaip rūšiuoti.
Šviesti Kavoliškio mokyklos-darželio vaikus kompiuteriniais žaidimais su Mischief Mouse PowerPoint technologija, mokant šiukšlių rūšiavimo žaidžiant. Motyvuoti vaikus žaidžiant mokytis, ugdytis bei formuoti atsakingumo jausmą – nuo mažens saugoti aplinką. Kadangi Kavoliškio mokykloje-darželyje vaikai aktyviai prisideda prie akcijos „Darom“, kartu su suaugusiais tvarko aplinką, dalyvauja kūrybinėse parodose „Prikelk daiktą, kurdamas iš antrinių žaliavų“, manome vykdydami projektą „Rūšiuoti , tai galvoti apie ateities kartas“, paskatinsime vaikus, bei jų tėvelius rūšiuoti atsakingai.
https://www.youtube.com/watch?v=wIW2aRECWhk
Laimutė Vitienė
Projektas: Rekordinio ilgio gyvatė iš saldainių popierėlių
Vieta: Žaliukių g. 76, Šiauliai
Projektą įgyvendino: Laimutė Vitienė, neįgaliųjų klubas „Dvasinė šiluma“
Projekto aprašymas:
Projekto tikslas:
2013 metai buvo gyvatės metai. Neįgaliesiems gyvatės simbolis yra sveikatos simbolis. Šiaulių mietas tuo metu šventė 777 metų gimtadienį. Todėl sugalvojome įgyvendinti ekologinį projektą, surinkti saldainių popierėlius, kuriuos panaudojome gyvatės 777 simbolio gamybai.
Straipsnis apie įgyvendintą ekologinį projektą:
http://etaplius.lt/siauliete-is-saldainiu-popiereliu-isaugino-rekordinio-ilgio-gyvate
Kauno kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras
Projektas: „Ekologinė abėcėlė“
Vieta: Uosio g., 7, Kaunas
Projektą įgyvendino: Kauno kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras
Projekto aprašymas:
Projekto tikslas:
Aplinkosauginių temų pagalba ugdyti mokinių savimonę ir atsakingą elgesį rūpinantis juos supančia aplinka. Projekto metu mokiniai įgijo žinių apie gamtos ir aplinkos saugojimą, išmoko rūšiuoti atliekas. Projekto tęstinumas buvo numatomas po kelerių metų (apie 2013-2015 m.).
Projektas: “Kad mūsų žemė neliūdėtų”
Vieta: P. Lukšio 9a, Kėdainiai
Projektą įgyvendino: Kėdainių lopšelis-darželis “Aviliukas”
Projekto aprašymas:
Projekto tikslas:
Artėjant Žemės dienai , 2014 m. pavasarį, ir vykdant projektą „Mes rūšiuojam“ įstaigoje organizavome savaitinį projektą „Kad mūsų žemė neliūdėtų“.
Tikslas: ugdyti ekologinius įgūdžius, meilę ir pagarbą gamtai.
Projekto metu ugdomi vaikų ekologiniai įgūdžiai, skiepijama meilė ir pagarba gamtai. Vaikai susipažįsta su gamtosaugos problemomis – upių, oro tarša, miškų kirtimu, šiukšlių netvarkymu ir kt., aiškinasi, kaip reikia šias problemas spręsti. Mokosi ir aiškinasi kodėl, kam ir kaip reikia rūšiuoti šiukšles, buitines atliekas, kaip jas dar galima panaudoti. Daro įvairius darbelius iš atliekų.
Projektą pradedame nuo „Žaliosios pamokos“ , kurios metu su vaikais organizuojame pokalbius – diskusijas: „Švari gamta – sveika tauta“, „Šiukšlių rūšiavimas“, „Vanduo – gyvybės šaltinis“ kodėl gamtosauga svarbi žmogui, gamtai. Interneto ar atspausdintų nuotraukų pagalba vaikus supažindiname ir su jais aptariame šiukšlynų ir šiukšlių rūšiavimo problemas. Iš vienkartinių indų gaminame darbelius: varlytes, ančiukus, paukštelius.
Kitą dieną darželio kieme vykdėme akciją „Šiukšlėms kieme – Ne!“. Vaikai su dideliu užsidegimu rinko, rūšiavo šiukšles dėdami į spalvotus plastiko maišus, kurių spalvos buvo parinktos pagal konteinerių spalvas.
Paukštelių sugrįžimo ir inkilų kėlimo šventė, kuri pradžiugina vaikus, o tėvelius priverčia paimti vinių, lentų, plaktuką ir padirbėti iš peties. Vaikai darželio kieme šoko dainavo kviesdami pavasarį ir paukštelius sugrįžti, o tėveliai darželiui padovanojo 37 inkilėlius, kuriuos įkėlėme į darželio kiemo medžius, o 10 inkilėlių padovanojome socialiniam centrui.
Projektą vainikavo buitinių atliekų ir pakuočių išvežimo akcija. Nuo 2013 m. prisijungėme prie respublikinio projekto „Mes rūšiuojam“. Tėvelių darbuotojų dėka per 2013-2014 m.m. surinkome 827 kg makulatūros, 1349 kg įvairių elektronikos prietaisų ir 24 kg elementų. Tai padeda ugdyti atsakingumą vaikams ir tėveliams.
Praeitą pavasarį mūsų projektą papildė ekologinis konkursas „Mano žalioji palangė“ . Tėveliai padovanojo sėklų, auklėtoja atnešė žemių ir daigyklų, vaikai susipažino su sėklų įvairove, patys sėjo, laistė, prižiūrėjo jau išdygusius augaliukus.
Auklėtojos gamina įvairias priemones, kad veikloje vaikams būtų įdomiau, jų pagalba įtvirtintų veiklose gautas žinias.